Pár hónapja már voltak pletykák, március elején pedig hivatalossá vált, hogy spanyol vonatgyártót venne egy magyar befektetői csoport, több mint 200 milliárd forintért. A hírek szerint a spanyol kormány igyekszik keresztbe tenni a Talgo nevű cég felvásárlásának, és nemrégiben felbukkanhatott egy újabb potenciális vevő is, így korántsem biztos a siker. Összeszedtük, hogy hol tart most a sztori, hogy mit gyárt pontosan a Talgo, és hogy miért kell ennyire a spanyol cég a magyar befektetőknek.
A Talgo főrészvényese tárgyalásokat folytat arról, hogy a spanyol vonatgyártóban meglévő 40 százalékos részesedését a svájci Stadler Railnek adja el, ami alternatíva lehet a magyar Ganz-MaVag ajánlatával szemben - közölte az El Economista a Reuters tudósítása szerint.
A Ganz-MaVag Europe Zrt. részletes tájékoztatást nyújtott be a spanyol hatóságoknak a vonatgyártó Talgo részvényeire tett ajánlat részleteiről a közvetlen külföldi befektetések (FDI) jóváhagyására vonatkozó szabályok szerint, és megerősítette, hogy teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre - jelentette be a cég az MTI-nek hétfőn megküldött közleményében.
A Ganz-Mávag Zrt. csütörtökön bejelentette, hogy hivatalosan is vételi ajánlatot tett a spanyol Talgo vonatgyártó vállalat részvényeire, papíronként 5 eurós áron. Ezzel a tranzakció értéke 245 milliárd forint lenne.
Itt vannak a számok.
"Zöldebb" lehet a kínai autóóriás, mint a Tesla?
Néhány hónap alatt ötszörösére ugrott a BNPL-megoldással bíró webáruházak aránya Magyarországon.
A horvát parlament beiktatta hivatalába az Andrej Plenkovic vezette kormányt.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.